Lukijat

tiistai 5. maaliskuuta 2013

Teoriatunti, korkkari

Ryhmääni kuului Sanna, aina, Emilia ja Osku.

Tehtävänämme oli kirjoittaa Jarin pitämästä teoriasta blogiin.
Meidän myös piti korjata teksti.
Tässä pääpiirteittäin Jarin selitys korkkarin huollosta.

- ei tarvitse suojavälineitä
- hydrauliikkapumppuun vettä
- paineet täysille (n. 6kg)
- jos laite vinoilee niin painetta lisää
- ruisku kannattaa pestä paineet letkuissa
- jos letku pullistuu, paikkaa se maalarinteipillä
- avaa runkosuodatin vaikka paineet on sisällä ja ruuvi on jäykkä
- putsaa korkkari paineilmalla
- levitä letkut ja maadotuspiuha lattialle.
- letkujen päältä voi ajaa vaikka trukilla
- maadotuspiuhat pitäisi irrottaa, koska ne on työturvallisuusriski.
- maaleja ei tartte ohentaa
- hajotusilmasuutin ja ainesuutin kuuluu lattialle

Tässä ne mitä muistetaan.
Ja tässä korjaus tekstiin!

- suojavälineet tarvitsee olla
- pumppuun öljyä
- paineita n. 2 kg
- jos laite vinoilee, ota paineet pois ja tarkista koneen kunto
- ruiskua ei saa pestä paineet letkuissa, eli paineet pois
- jos letku pullistuu, sulje paineilma
- älä avaa runkosuodatinta jos metallisuoja on erittäin tiukka, koska laitteistossa on painetta, joka pitää päästää pois.
- älä koskaan putsaa korkkarin paineilmalla
- pidä letkut ja maadotuspiuha siistissä järjestyksessä.
- letkujen lyttäämistä tulee välttää!
- maadotuspiuhaa pitää käyttää, jotta vältät staattiseen sähkön muodostumista ja mahdollista siitä johtuvaa kipinöintiä.
- maalit tarvitsee ohentaa
- hajoitusilmasuutinta ja ainesuutinta pitää käsitellä varoen ja ainesuuttimeen ei saa tulla naarmuja!

















1 kommentti:

  1. Mielenkiintoista! Paljon onkin työvälineitä olemassa. Meidän tutulla on trukki, ja hän siihen etsii nyt uusia renkaita. Hauska seurata vierestä aina hänen touhujaan. Kohta pääseekin taas jatkamaan. https://www.hamre.fi/tuotevalikoima/materiaalinkasittelyrenkaat

    VastaaPoista